Memahami punca Sembelit Kronik

Memahami punca Sembelit Kronik

Sembelit adalah dianggap sebagai salah satu keadaan yang paling biasa perubatan yang dialami oleh rakyat tetapi tetap menjadi salah satu masalah kurangnya dirawat. Kebanyakan ini adalah disebabkan oleh kekerapan relatif sembelit dan hakikat bahawa gejala cenderung untuk menjadi agak kecil dan terhad kepada pergerakan usus yang tidak kerap dan kesukaran membuang najis.

Akibat sembelit yang agak kecil dan boleh dengan mudah diperbetulkan apabila puncanya ialah salah satu daripada berikut: perjalanan, perubahan baru-baru ini dalam diet, dehidrasi, tindak balas kepada ubat-ubatan baru, atau hilang pegangan membuang air besar. Tetapi, sembelit kronik boleh disebabkan oleh tersumbat atau masalah yang teruk perubatan oleh itu ia memerlukan perhatian segera kerana jika tidak dirawat, sembelit boleh menyebabkan septisemia dan juga kematian. Sebab-sebab yang berbeza yang disenaraikan di atas adalah faktor-faktor yang sama di belakang sembelit sementara dan tidak boleh menyebabkan untuk penggera yang besar. Dalam banyak keadaan, julap yang berkesan akan merangsang usus dan membantu lulus najis. Sebaik sahaja punca sembelit sementara dialamatkan, isu yang benar-benar harus dikurangkan. Walau bagaimanapun, apabila sembelit kronik atau sering berlaku, lebih kerap daripada tidak, ia sebenarnya diet anda menyebabkan sembelit. Dehidrasi akan mengeringkan najis dan boleh membawa kepada meneran semasa membuang air besar. Dalam banyak kes, sekatan adalah hasil daripada pemadatan tahi yang membentuk di mana usus besar dan rektum bertemu. Semakin lama tersumbat kekal, yang kering najis akan menjadi dan sukar untuk berpindah.

Masalah sembelit ialah najis manusia penuh dengan racun dan bakteria berbahaya yang perlu dihapuskan dari sistem badan. Jika ini tidak dilakukan dengan cara yang tepat pada masanya, bakteria berbahaya boleh diserap semula oleh aliran darah yang membawa kepada pelbagai masalah perubatan tambahan. Jika pernah tersumbat itu tidak disingkirkan dan pergerakan usus yang normal semula, kemudian boleh menyebabkan septisemia yang telah dianggap sebagai membawa maut dan hanya jangkitan besar mengamuk di seluruh badan.

Walaupun sembelit adalah perkara biasa dan jarang menyebabkan masalah perubatan, sembelit kronik boleh menjadi akibat daripada masalah kesihatan yang lebih besar. Untuk mengelakkan septisemia dan isu-isu kesihatan yang serius yang mungkin timbul akibat daripada tersumbat yang boleh menyebabkan sembelit kronik, ia mungkin kadang-kadang perlu untuk menggunakan ubat sembelit seperti StayRegular. Ia adalah penting untuk tidak terpedaya dengan produk menjual julap perangsang sebagai semula jadi, penyelesaian yang selamat untuk sembelit. Hanya gunakan formula berasaskan sains untuk menghentikan sembelit selama ia menggabungkan bahan-bahan semulajadi tanpa perlu perangsang sistem saraf julap.

Tidak ada komentar:

Posting Komentar