Gejala Buasir - Top 5 Rawatan Asli

Gejala Buasir - Top 5 Rawatan Asli

Buasir atau buasir keadaan menjengkelkan dan memalukan yang begitu ramai di antara kita mengalami pada satu ketika dalam hidup kita. Rawatan penyakit ini boleh menjadi perniagaan yang tidak kemas dan menyakitkan tetapi bernasib baik apabila anda telah memulakan kursus rawatan anda akan mendapati bahawa mereka akan membersihkan dengan cepat dan mudah. Jadi apakah 5 rawatan semula jadi saya yang akan membantu anda dengan ubat yang cepat bertindak:

1. Diet - Lihatlah diet anda secara terperinci dan menentukan sama ada anda mengambil cukup makanan semula jadi dan bukan makanan yang diproses. Anda perlu memastikan bahawa anda makan banyak makanan yang tinggi serat dan minum air yang banyak. Ini akan membantu anda kerja sistem pencernaan paling berkesan dan mengelakkan sembelit, selepas semua sembelit adalah salah satu daripada sebab-sebab yang paling biasa buasir.

2. Aloe Vera - Aloe Vera adalah kaktus seperti tumbuhan yang sangat mudah untuk berkembang (saya tahu kerana saya mempunyai sebuah kilang yang besar dan saya houseplant penjaga gol yang paling teruk di dunia) Jika anda memutuskan salah satu berair daun anda akan mendapati bahawa ia mengandungi gel hijau seperti sap. Sap Ini adalah antiseptik semula jadi dan soother dengan memohon terus ke kawasan yang terjejas anda akan mendapat bantuan yang besar. Jika anda tidak memiliki kilang sendiri terdapat banyak tempat-tempat yang menjual krim Aloe Vera yang juga bekerja sama dengan baik.

3. Guna radishes. Radishes adalah sangat baik dalam rawatan buasir dan boleh digunakan dalam dua cara. Dengan meminum jus lobak dua kali sehari anda akan mendapati bahawa tanda-tanda akan mengurangkan juga dalam kes yang teruk anda boleh campuran radishes susu untuk membentuk pes yang lembut yang boleh digunakan di kawasan yang bengkak untuk melegakan tambahan.

4. Jika anda mengalami sembelit dan rasa ini adalah punca yang mungkin buasir anda dari meningkat naik pengambilan pisang. Pisang julap semulajadi dan bekerja dengan baik dalam melonggarkan najis yang seterusnya akan mengurangkan tekanan yang menyebabkan buasir. Cuba menghiris pisang atas kamu bijirin sarapan saya pagi

5. Ambil mandi cetek kerap untuk menyerap kawasan yang terjejas. Ini akan membantu membersihkan kawasan untuk mencegah jangkitan juga dengan melegakan gejala. Untuk melegakan tambahan cuba menambah beberapa titik hazel sihir dalam air ini adalah astringen semulajadi dan akan membantu dengan proses penyembuhan.

Buasir adalah keadaan menjengkelkan yang boleh diselesaikan dengan mudah. Saya berharap cadangan yang di atas membantu. Jika anda ingin maklumat lanjut termasuk beberapa resipi khas bahawa saya telah dijumpai, sila klik pada pautan di tandatangan saya

Tidak ada komentar:

Posting Komentar